Het verhaal achter Microleren - Goed ontwikkelde microlessen maken iedere trede op de kennisladder makkelijker te beklimmen en kunnen helpen de top van de ladder in een mum van tijd te bereiken. Maar hoe gaat dat dan in zijn werk?
Het verhaal achter Microleren - Goed ontwikkelde microlessen maken iedere trede op de kennisladder makkelijker te beklimmen en kunnen helpen de top van de ladder in een mum van tijd te bereiken. Maar hoe gaat dat dan in zijn werk?
Monique Schoutsen van de Radboud Universiteit over online ouders en opgroeien met Xerte. Hoe doe je dat? En wat levert het op? - Inmiddels zijn we al weer bijna drie jaar trouwe gebruikers van Xerte, ofwel Xerte Online Toolkits en we voelen ons dus al een beetje Online Toolkits.
ICT op school is meer dan alleen “het inpluggen van” oude lesmethoden. Al in 1998 werd door de Deen Steen Larsen kritisch geschreven over het gebruik van ICT door leerkrachten in de klas. Overal gebeurde hetzelfde, van de basisschool tot aan de grootste universiteiten, lesmethoden die al generaties gebruikt werden, werden omgezet naar digitale methoden, maar bleven ongewijzigd. ICT werd gebruikt om inhoud te verspreiden, op dezelfde manier als een boek werd uitgedeeld in het klaslokaal...